niedziela, 6 stycznia 2013

Orkiszowe razowe bułeczki na śniadanie.



Pomysł z Krainy rozkoszy podniebienia ( kilk ), tylko troszkę pobawiłam się mąkami. 

Mój przepis:

80 g płatków owsianych
420 ml wody
7g drożdży instant
200 g mąki orkiszowej razowej 2000
300 g mąki pszennej białej 450 ( w tym 3 pełne łyżki mąki pszennej chlebowej 750 )
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka cukru
2 łyżki oleju słonecznikowego


Przygotowanie:

Płatki owsiane zalałam wrzącą wodą (120 ml ) i odstawiłam na 15 minut . Drożdże  wsypałam do pozostałej wody ( ciepłej, 300 ml ) i odstawiłam na 5 minut. Do wody z drożdżami dodałam namoczone płatki owsiane oraz pozostałe składniki i wyrabiałam ciasto. Ciasto nie było bardzo klejące, ale namoczyłam jeszcze ręce oliwą i wyrobiłam dokładnie ciasto. Wyrobione, przykryte czystą ściereczką odstawiłam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. Gdy ciasto podwoiło objętość formowałam bułeczki ( mi wyszło 10 sztuk ) i układałam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Bułeczki posmarowałam oliwą i posypałam pestkami słonecznika.
Piekłam w piekarniku nagrzanym do  200 stopni przez 30 minut.
Bułeczki wyszły bardzo smaczne, zdrowe ( po zjedzeniu takiej bułeczki można poczuć się lekko, nie dają uczucia ciężkości ), posmarowane masełkiem i miodem smakowały bardzo. 

Zaniepokoiło mnie tylko to, że po upieczeniu jak mocniej ruszyłam blaszką duża część ziarenek słonecznika z bułeczek opadła, nie wiem dlaczego ? ? 









5 komentarzy:

  1. Bardzo ładnie wyglądają. Niestety nie mam rąk do pieczywa...zawsze wychodzą mi "kamploty" :( A szkoda- zjadłabym taka świeżą bułkę na śniadanie- miód pasuje idealnie! Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie Ci wyszły te bułeczki! na pewno były smaczne. Mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio jestem ogromną fanką mąki orkiszowej i wszystkiego co jest z niej zrobione, więc na pewno przypadłyby mi go gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. super te bułeczki!! spróbuję kiedyś na pewno!!! Obie w weekend piekłyśmy pieczywo, bo ja zrobiłam swój pierwszy chlebek :D

    OdpowiedzUsuń
  5. o matko, rewelacyjne te bułeczki i bardzo po mojemu. sama zdrowizna:)

    OdpowiedzUsuń