czwartek, 10 stycznia 2013

Pomarańczowe naleśniki Ani Starmach.



Pachnące pomarańczą, aromatyczne, słodkie, polane gęstym syropem pomarańczowym. PYSZNE!!! :)

Składniki na ciasto: ( 8 sztuk )

250 ml mleka
100 ml wody mineralnej
150 g mąki
2 jajka
szczypta soli
łyżka roztopionego masła
otarta skórka z pomarańczy (umytej i sparzonej wrzątkiem)
1 łyżka cukru pudru 

Nadzienie:

400 g białego sera 
1 łyżka cukru waniliowego ( 16 g )
2 łyżki cukru pudru 
3 łyżki śmietany
garść rodzynek 

oraz  400 ml soku pomarańczowego


Sposób wykonania:

Mleko połączyłam z wodą, dodałam jajka, sól, skórkę z pomarańczy, cukier puder oraz mąkę i wymieszałam blenderem. Odstawiłam na 20 minut. Tuż przed smażeniem naleśników dodałam roztopione masło. Smażyłam naleśniki na rozgrzanej patelni.

W misce przy pomocy miksera wymieszałam biały ser, śmietanę, cukier waniliowy i cukier puder. Dodałam sparzone rodzynki i wymieszałam już łyżką. 

Sok pomarańczowy przelałam do garnuszka z grubym dnem i podgrzewałam na małym ogniu tak długo, aż powstał gęsty syrop. 

Usmażone naleśniki smarowałam serem , składałam w trójkąty. Podsmażone na odrobinie masła podałam polane gęstym syropem pomarańczowym :).



A na koniec aniołki które otrzymałam wczoraj od Gosi z Kulinarnych wariacji i innych inspiracji. ( kilk ) :)















17 komentarzy:

  1. bardzo fajna propozycja na słodkie śniadanie albo kolację ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. super...dzisiaj byłam już u Ciebie i jakiś problem był ze stroną, uff...na szczęście nie uciekłaś;p

    OdpowiedzUsuń
  3. cudowne! narobiłaś mi smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż wstyd się przyznać, że nie umiem piec naleśników... BA, nigdy nie piekłam - więc w sumie jak miałam się jak nauczyć :p.
    Lubię Anię i jej przepisy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie nałożę sobie takiego naleśniczka:-) Wyglądają pięknie...:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmmm z chęcią takiego naleśniczka zjadłabym teraz- na śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To najlepsze naleśniki z białym serem :))

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają bardzo smakowicie. U mnie tez od dwóch dni sa naleśniki:)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam naleśniki z białym serem, a do tego pomarańczowy sosik ;) pyyycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak smakowicie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  11. wyglądają świetnie, fajny ten pomarańczowy akcent:D

    OdpowiedzUsuń
  12. Super pomysł na pomarańczowe naleśniki:)

    OdpowiedzUsuń
  13. och, kocham naleśniki i pomarańcze, więc połączenie ich musi być niezwykłe :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajne nadzienie zrobiłaś, z sokiem i skórką z pomarańczy na pewno sa pyszne naleśniki

    OdpowiedzUsuń
  15. Musiały obłędnie smakować!

    OdpowiedzUsuń