środa, 9 stycznia 2013

Łosoś z dipem czosnkowym.

Składniki:

2 filety z łososia
oliwa
sól morska
świeżo zmielony pieprz
2 szalotki
odrobina cukru
cytryna
świeży koperek
jogurt naturalny
2 małe ząbki czosnku
ryż ugotowany na sypko

Przygotowanie:

Umyte i osuszone kawałki łososia zamarynowałam na 30 minut : lekko skropiłam cytryną, posoliłam, popieprzyłam, lekko posypałam cukrem i obłożyłam szalotką.

Ryż ugotowałam na sypko.

Patelnię grillową lekko posmarowałam oliwą i na dobrze rozgrzaną ułożyłam kawałki ryby ( cebulkę przed położeniem zdejmuję ). Dodatkowo na patelni ułożyłam małe cząstki cytryny i grillowałam z obu stron do całkowitego wysmażenia ryby. Mięso było ładnie zarumienione, ale w środku miękkie.


Dip czosnkowy:

Przeciśnięty przez praskę czosnek połączyłam z jogurtem, doprawiłam do smaku solą i świeżo zmielonym pieprzem. 

Do dipu można dodać również posiekany koperek, ale ponieważ nie wszyscy domownicy lubią jak zielone typu: koperek czy pietruszka pojawia się na talerzu, więc udekorowałam swoje danie świeżym koperkiem, który podobnie jak świeżą natkę pietruszki uwielbiam i dodaję prawie do wszystkiego :)



9 komentarzy:

  1. Uwielbiam łososia! I podobnie jak Ty, zielone mogłabym wrzucić nawet do sernika :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie wygląda i na pewno jest pyszny!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. mmmm, Twój łosoś też wygląda super. uwielbiam go pod każdą postacią. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moja ulubiona rybka! Pietruszki unikam, natomiast lubię koperek- świetnie komponuje się ze smakiem łososia

    OdpowiedzUsuń
  5. niezwykłe połączenie czosnku i łososia, moje ulubione;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niesamowite, aż mi ślinka cieknie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie nie trzeba nic więcej :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie nie trzeba nic więcej :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  9. Taki dip to super sprawa do rybki. Co prawda nie jestem miłośniczkom łososia ale z twoim dipem zjadłabym :-)

    OdpowiedzUsuń