piątek, 18 stycznia 2013

Pizza wegetariańska - z grilowanymi warzywami, mozzarellą i sosem pomidorowym.




Składniki na ciasto:

1 torebka suszonych drożdży ( 7 g )
300 ml letniej wody
1 łyżeczka cukru
2 łyżki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia
500 g mąki pszennej 
1 łyżeczka soli

Z tej porcji wychodzą 3 pizze o średnicy 25 - 30 cm. Ja jednak robiłam troszkę mniejsze  i wyszły mi cztery.

Przygotowanie ciasta:

W miseczce wymieszałam suszone drożdże, wodę, cukier i oliwę z oliwek i odstawiałam na 5 minut. Do większej miski przesiałam mąkę razem z solą, dodałam rozczyn drożdżowy i wyrobiłam ciasto ( trwało to 10 minut ). Ulepioną kulę z ciasta z wierzchu posmarowałam cienką warstwą oliwy z oliwek, miskę przykryłam czystą ściereczką i odstawiłam na 1 godzinę w ciepłe miejsce do wyrośnięcia ( podwojenia objętości ).

Sos pomidorowy:

1 puszka pomidorów w całości ( rozdrobnić blenderem, ale tak, żeby pozostały kawałki )
2 łyżeczki koncentratu pomidorowego
1 łyżeczka suszonego oregano
1 łyżka oliwy extra vergine
sól
pieprz

Wszystkie składniki umieściłam w garnuszku i gotowałam przez około 15 minut na małym ogniu aż sos stał się gęsty.



Grillowane warzywa:

czerwona papryka
żółta papryka
cukinia

Paprykę pokroiłam na kawałki, cukinię w plasterki. Oprószyłam solą morską i na małym ogniu grillowałam na patelni grillowej przez 30 minut. Warzywa zmiękły i pokryły się ciemnymi paskami. Po zgrillowaniu doprawiłam je solą, pieprzem i wymieszałam z 1 łyżką oliwy extra vergine.


Potrzebujemy również:

białą mozarellę
pomidorki koktajlowe
oliwę extra vergine
sól morską i świeżo zmielony pieprz


Gdy ciasto wyrosło wyłożyłam je na blat i chwilkę powygniatałam. Wyczytałam w internecie, że takie ciasto można użyć od razu lub zawinąć w foliowy woreczek i włożyć do lodówki na maxymalnie 3 dni. W związku z tym ciasto zrobiłam dzień wcześniej ( jednak jest to dość pracochłonne, a wiadomo jak się większość dnia spędza w pracy, potem czasu brakuje ).

Na posypanej mąką stolnicy rozwałkowywałam moje placki do pizzy ( ja lubię cienkie ciasto ), delikatnie przekładałam je na blaszkę posmarowaną oliwą, smarowałam przecierem pomidorowym, na wierzch kładłam plasterki mozzarelli, połówki pomidorków koktajlowych i kawałki zgrillowanych warzyw. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 220 stopni i piekłam 10 minut.
Upieczone pizze posypałam świeżo zmielonym pieprzem. Można również posypać oregano i skropić oliwą. 


Zdjęć jest tym razem mało, gdyż pizza znikała szybciej, niż opada migawka w moim aparacie :))))))))))))))) ;).




Źródło przepisu:Kwestia smaku.

6 komentarzy:

  1. świetnie wygląda i bardzo kolorowo:) od patrzenia od razu chce się jeść:D

    OdpowiedzUsuń
  2. heheh, bo z tymi zdjęciami tak już jest...głodomory!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta pizza wygląda świetnie! Pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna sprawa! Szczególnie podoba mi się ta cukinia jako dodatek. Teraz będę mogła jeść swoją ulubioną wegetariańską. Do tej pory najlepsza, jaką jadłam, to była z Dominium. Zobaczymy, czy ta ją przebije. Biorę się za robienie :)

    OdpowiedzUsuń