poniedziałek, 14 stycznia 2013

Pomarańczowy dżem Andźki :).



Gdy przed świętami znalazłam ten  przepis na blogu Ani (klik) wiedziałam, że na pewno taki dżem zrobię. Sezon pomarańczowy teraz w pełni, więc to idealny pomysł by taki dżem powstał. W smaku jest wyśmienity. "Czuć zarówno gorycz, słodycz i lekki kwaśny posmak". Ciekawy. Pasuje mi bardzo do wypieków o tej porze roku. 


Składniki:

4 pomarańcze
cytryna
szklanka cukru
100 ml wody

Przygotowanie:

Umyte pomarańcze sparzyłam wrzątkiem. Obrałam owoce, a ze skórki z jednaj pomarańczy usunęłam albedo i skórkę pokroiłam w drobną kostkę.

Miąższ owoców pokroiłam na niewielkie kawałki starając się usunąć jak najwięcej błonek. Pokrojone owoce plus pokrojone drobno skórki z jednej pomarańczy wrzuciłam do garnka. Ponieważ moje owoce były bardzo soczyste i miały bardzo dużo soku nie dodałam całego 100 ml wody, tylko podlałam wodą według własnego uznania. 

Podgotowałam to ok. 15 minut. Następnie dodałam cukier, sok z cytryny, oraz startą skórkę z jej połowy i całość gotowałam na małym ogniu aż do zgęstnienia.

Gotowy dżem przełożyłam do słoiczków, które po zakręceniu ustawiłam do góry dnem.

Ani z takiej porcji wyszły trzy słoiczki, mi tylko dwa, ale dlatego, że najpierw soczyste pomarańcze, a potem dżem podjadałam ;). Polecam wszystkim wypróbowanie przepisu Ani. Dżem jest doskonały! :))



7 komentarzy:

  1. Uwielbiam dżem pomarańczowy!!!Mam podobny przepis tylko skórkę trę na tarce na dużych oczkach.A jak chcesz,to mogę Ci przesłać sprawdzony przepis na kandyzowaną skórkę pomarańczową czy cytrynową.

    OdpowiedzUsuń
  2. kiedyś próbowałam, ale jak dla mnie za gorzkawy posmak miał, jakoś pomarańcze najbardziej smakują mi w surowej wersji :)
    dzięki serdeczne za przepis! ten jeden wykorzystam :) może tym razem się uda ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. kupiłam niedawno pomarańczową konfiturę, która ma w sobie pyszne kawałki kandyzowanej skórki i bardzo się z tym słoiczkiem polubiłam, ale myslę sobie, że taki domowy.. byłby jeszcze pyszniejszy!

    OdpowiedzUsuń
  4. nooo, jakieś dobre ciacho z takim wypełnieniem....;) możesz zrobić, o;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam pomarańczową konfiturę:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje smaki;) Niewykluczone, że tez się zarażę;)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że dżem podpasował ;) Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń