czwartek, 31 stycznia 2013

Cytrynowe naleśniki.


Lubię ciepłe śniadania. Dzisiaj wymyśliłam cytrynowe naleśniki. Cieplutkie z ulubionych dżemem smakują bosko! :))

składniki na ciasto:

250 ml mleka
100 ml wody mineralnej
150 g mąki
2 jajka
szczypta soli
łyżka roztopionego masła
otarta skórka z 2 średniej wielkości cytryn  (umytych i sparzonych wrzątkiem)
1 łyżka cukru pudru 

dodatki:

ulubiony dżem, u mnie Owocowa Rapsodia malina i granat
 
przygotowanie:
 
mleko połączyłam z wodą, dodałam jajka, sól, skórkę z cytryn, cukier puder oraz mąkę i wymieszałam blenderem. odstawiłam na 20 minut. tuż przed smażeniem naleśników dodałam roztopione masło. smażyłam naleśniki na rozgrzanej patelni.
 
 Smacznego. :)

9 komentarzy:

  1. mmmmmm mniam zjadła bym na pewno zrobię naleśniki możesz zostać moim obserwatorem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uleńko,jak zwykle pysznie...piszę dopiero dziś,bo to pierwszy dzień,gdy czuję się lepiej.A wczoraj spisałam Twoje babeczki,bo chcę je zrobić,jeśli wstanę z łóżka na urodziny córci.Miałaś super przepis.Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  3. naleśniki chyba z każdym dodatkiem smakują bosko :) i to ich duuża zaleta ;) uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm takie cytrynowe muszą wspaniale smakować :) jeszcze bita śmietana do tego i można cały dzień zostać w łóżku po takim śniadaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. pyszności, a ja właśnie chyba jutro sobie takie pyknę...na lunch, może?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ola taki cieplutki naleśniczek, pychotka! koniecznie zrób :))

      Usuń
  6. ale śliczne, wyglądają tak lekko i delikatnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. prosty patent, a mało kto na to wpadnie z tą skórką cytryny ;) fajne, na pewno wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł! Cytryna w cieście zawsze mi smakowała! Musze spróbować do naleśników!:)

    OdpowiedzUsuń