poniedziałek, 17 grudnia 2012

Anielskie oczka.


Składniki na ok. 40 sztuk

240 g mąki
150 g masła
2 żółtka
70 g cukru pudru
cukier waniliowy
1 łyżeczka soku z cytryny
starta skórka z cytryny (wyparzonej wrzątkiem)
szczypta soli
dowolna konfitura ( ja użyłam truskawkowej, imbirowo - pomarańczowej i żurawinowo-jagodowej )

Ze wszystkich składników, oprócz konfitury zagniotłam ciasto, przykryłam folią spożywczą i schowałam na 2 godziny do lodówki. Z ciasta formowałam małe kuleczki, w każdej palcem robiłam dziurkę, ale tak żeby nie przebić ciasta na wylot. W wydrążonych dziurkach łyżeczką umieszczałam konfiturę.
Piekłam 15 minut w 200 stopniach. 










28 komentarzy:

  1. Bosskie Twoje wypieki!!!I widzę,że zastosowałaś różne dżemy!!!Gratuluję!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję :), tak jak piszesz ciasteczka wyszły boskie! i bardzo polecam ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie wczoraj córcia też je piekła,to juz trzeci raz:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. ciasto się właśnie chłodzi:)))

      Usuń
    2. u mnie co roku na święta Bożego Narodzenia są robione. Wypieki świąteczne będą po niedzieli :-)

      Usuń
  5. Całe mnóstwo pięknych oczek:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzisiaj druga "tura" wypieków ciasteczek anielskich :)

      Usuń
  6. Ślicznie wyglądają, na pewno bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. przypominają mi ciastka, którymi zawsze częstowała nas babcia :) Wyglądają pysznie i przywodzą miłe wspomnienia :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne są te Twoje ciasteczka. Chyba będę musiała zmałpować, bo są bardzo kuszące, a ja ciasteczka lubię piec i jeść:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :), koniecznie zrób te ciasteczka, są przepyszne :)

      Usuń
  9. Smakowicie wyglądają:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej, dziękuję za wizytę. Nie wiem, czy w aptece można go kupić. Ja dostałam go w Kauflandzie. ( znaczy ten krem do rąk, o który zapytałaś u mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. piękne te ciacha ;) chyba sie skuszę na takie oczko ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Anielskie oczka to ja robię, jak patrzę na Twoje;))) Pozdrawiam cieplutko w ten grudniowy wieczór;)

    OdpowiedzUsuń
  13. puszczam do Ciebie oczko, żebyś mi kilka podrzuciła ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. o jaka zmiana u góry! Ładnie :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczne są! I do tego konfitura pomarańczowo- imbirowa...Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  16. No to myk myka przepis do mojej listy na najbliższe dni :) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  17. Upieczone! :) Jutro wpis na bloga! Dziękuję! Przepyszne! Moje z żurawiną ;)

    OdpowiedzUsuń