niedziela, 2 grudnia 2012

Makaron penne z sosem pomidorowym.



Najpierw sos:

- ok.100 g pokrojonych drobno warzyw ( ja dzisiaj użyłam warzyw mrożonych pokrojonych w cienkie paseczki - marchewka, pietruszka, por, seler )
- malutka  czerwona cebula
- 1-2 ząbki czosnku
- 3 łyżki oliwki z oliwek
-  łyżeczka przecieru pomidorowego
- listek laurowy
- suszony tymianek
- 1 gałązka świeżego rozmarynu
- świeża bazylia
 
oraz 2 puszki całych pomidorów (bez skórki)

przyprawy: sól, świeżo zmielony zielony pieprz, cukier do smaku, pół małej czerwonej suszonej papryczki chilli (bez nasionek)
 
Warzywa razem z czosnkiem ( w całości ) podsmażyłam chwilkę na rozgrzanej oliwie. Następnie dodałam przecier pomidorowy, pomidory z puszki, przyprawy: listek laurowy, gałązkę rozmarynku, sól, papryczkę chilli, tymianek, doprawiłam do smaku cukrem i gotowałam do max 30 minut na wolnym ogniu pod przykryciem, od czasu do czasu mieszając. 
Następnie całość przetarłam przez sitko ( grube oczka ) i ponownie doprawiłam. Sos powinien być aromatyczny i lekko pikantny.



Ugotowałam makaron penne al dente i wymieszałam z gorącym sosem. Podawałam na wierzchu posypane dużą ilością startego parmezanu oraz świeżą bazylią.



 Smacznego  :)

10 komentarzy:

  1. a smakuje lepiej niż wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wszelkie makaronowe propozycje. To penne prezentuje się wyjątkowo apetycznie :)

    pozdrawiam

    Malwinna

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdzie nie ma Twojego maila więc pisze tu:
    Zakwas:
    100 g mąki zytniej razowej, 100 g letniej wody mieszamy i zostawiamy na 24 godz.
    Potem do tego dodajemy 100 g mąki żytniej razowej i 100 g letniej wody i znowu mieszamy i zostawiamy na 24 godz.
    Po tym czasie dodajemy do zakwasu 200 g maki i 200 g wody letniej i mieszamy zostawiając na 24 godziny.
    Po tym czasie zakwas jest gotowy do uzycia.
    Naczynie w którym robi sie zakwas przykrywamy gazą bądź bibułą.
    Zakwas trzymamy w lodówce a przed pieczeniem 24 godziny trzeba go "dokarmić" tak jak wyżej ale tylko raz.
    Powodzenia w pieczeniu chlebka.
    To jest mój bardzo prosty pomysł na zakwas i sprawdza sie znakomicie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, przepraszam muszę dopracować na blogu kwestię maila do mnie. Bardzo dziękuję za przepis. Od pewnego już czasu przymierzam się do spróbowania wypieku chleba. Z przepisu na zakwas skorzystam, ponieważ bardzo lubię chleby na zakwasach, drożdże mniej. Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz dziękuję :)

      Usuń
  4. lubię takie warzywne sosiki do makaronu! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale dzisiaj trafiłaś w mój gust... mmm... :) makaron i ten pyszny sosik... :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Strzał w dziesiątkę w me gusta! Uwielbiam makaron z sosem pomidorowym!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię taki sos do makaronu i tez ucieramy ser :)

    OdpowiedzUsuń