sobota, 28 września 2013

Kurkowa z gorgonzolą.


Wykorzystałam mrożone kurki. Najpierw miała być kurkowa w wersji którą już pokazywałam na blogu - klik, ale w trakcie przyszedł pomysł by trochę pozmieniać i powstała kurkowa z serem gorgonzola, dlatego pokazuję ją Wam na blogu :)

składniki:

1,5 - 2 l wody mineralnej niegazowanej
1 duża marchewka
1/2 pietruszki 
kawałek selera
kawałek pora
dwie pełne garście kurek mrożonych
kilkanaście strąków zielonej fasolki
sól
świeżo mielony pieprz
suszony lubczyk
śmietana 18 % pół małego kubeczka
kawałek gorgonzoli
pieprz zielony w ziarenkach, lubczyk suszony, ziele angielskie, mały listek laurowy
oliwa extra vergin - 2 duże łyżki
świeża bazylia
koperek
makaron świderki

przygotowanie:

do garnka wrzucam pokrojoną marchewkę, selera, pietruchę, pokrojoną zieloną fasolkę, kurki, ziarenka pieprzu, listek, ziele angielskie, dużą szczyptę suszonego lubczyku. dodaje oliwę i przesmażam mieszając na średnim ogniu. następnie zalewam wodą, wkładam pora i pod przykryciem gotuję, aż warzywa i grzybki będą miękkie. wyławiam ugotowanego pora i wyrzucam, dodaje do wywaru pokrojony drobniutko koperek i listki bazylii, doprawiam do smaku solą i pieprzem. do małej miseczki wlewam śmietanę oraz dodaję ser (gorgonzola ma bardzo charakterystyczny smak i zapach, więc uwaga by nie przedobrzyć), dolewam trochę wywaru i mieszam do rozpuszczenia sera. następnie łączę z całością wywaru. mieszam. w razie potrzeby doprawiam jeszcze solą i pieprzem i ewentualnie dodaję jeszcze ser gorgonzola jeśli uznam że jest potrzeba (oczywiście wcześniej mieszam ser  z mniejszą ilością wywaru). ja lubię jak zupa ma lekki posmak tego sera i nie jest za ostra.
zupę podajemy z ugotowanymi świderkami, posypujemy jeszcze z wierzchu świeżą bazylią i zajadamy.

smacznego.




27 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się zestawienie smaków w tej zupce!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubczyk, koperek, no i te kurki...Jestem przekupna i tą zupką mnie kupiłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Okrutna jesteś;) Takiego smaka mi narobiłaś na zupę z kurek:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Grzyby i ser to zawsze jest pyszne połączenie;)

    OdpowiedzUsuń
  5. No brzmi pysznie. Ciekawa jestem która wersja wg ciebie jest lepsza?

    OdpowiedzUsuń
  6. Musi być smakowita! A za mną od dawna chodzą kurki. Myslałam o sosie, ale zupa z kurkami to też super pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  7. wczoraj przy drodze kupilam koszyk kurek, ale padło na sos śmietanowy z boczkiem
    zupę chętnie zrobię następnym razem
    wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie mam kurek, ale zrobię Twoją zupę z maślakami. Będzie maślakowa z gorgonzola, a co !

    OdpowiedzUsuń
  9. Zupa zapewne pyszna jak na kurkową przystało:-) Fajny dodatek gorgonzoli:-) Ja tylko nie jadam z makaronem zup grzybowych;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. musi być bardzo aromatyczna i wyrazista w smaku!!:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne połączenie, ogólnie kurkową zupę uwielbiam :)
    Ulu, duuuużo zdrowia, kuruj się szybko i wracaj... do kuchni :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Co za bogactwo składników!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe zestawienie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Biorę talerz zupy bez żadnych zmian :) Pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  15. Tez bym posmakowała. Nie jadłam nigdy takiego połączenia, ale już czuję że musi być dobre!

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj. Chciałam zaprosić Cię na mojego bloga. Jestem początkującą bloggerką, ale szybko uczącą się :)
    http://kulinarnerewolucjeanette.blogspot.com/
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. O la la. Pyszności. Nie dość, że zupę kurkową uwielbiam, to w tak miłym towarzystwie jak ser gorgonzola musi być mega smaczna.

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń