piątek, 27 września 2013

Kukurydza z parmezanem.


Tak przygotowana kukurydza może być dodatkiem do dań głównych i sałatek, ale też jest świetną przekąską w wersji solo. Ja bardzo lubię! Dla mnie taka kukurydza jest 1000 razy smaczniejsza od kukurydzy z puszki :).

składniki:

2 kolby świeżej kukurydzy
sól
świeżo mielony pieprz
masło
starty parmezan (ok. 100 g)

przygotowanie:

kolby kukurydzy wkładamy do garnka z osoloną wodą i gotujemy aż będzie miękka. parmezan wysypujemy na duży talerz. ugotowane kolby kukurydzy wyjmujemy z wody. na każdej kolbie kładziemy kawałek masła i rozprowadzamy go po całej kukurydzy nożem. kiedy masło się stopi kolby kukurydzy obtaczamy parmezanem (ser w połączeniu z masłem na ciepłej kukurydzy będzie się szybko roztapiał i wnikał pomiędzy ziarenka). posypujemy solą i świeżo zmielonym pieprzem.

smacznego.


8 komentarzy:

  1. Ale jak to tak? Z parmezanem? Muszę koniecznie spróbować. U mnie zawsze z masełkiem i solą. W lodówce mam dwie sztuki, teraz jeszcze trochę parmezanu muszę kupić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. podoba mi się ten pomysł z serem:d

    OdpowiedzUsuń
  3. ale cudowne! już gdzieś widziałam ale chyba z dodatkiem chili jeszcze. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Za kukurydzą nie przepadam, ale może taka z serem by mi smakowała? Chyba się skuszę na wypróbowanie. No dobra. Na pewno się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ciekawa propozycja tak jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń