wtorek, 3 września 2013

Makaron z kurkami i szpinakiem.


Zrobiło się zimno. A jak zimno to ochota większa na syte, dodające energii i ciepła jedzenie. Dziś miało być risotto z owocami morza i papryczką chili, ale w trzech sklepach, do których zajrzałam nie dostałam owoców morza. Za to w warzywniaku były kurki i z małym koszyczkiem kurek wróciłam do domu. Do tego szpinak, zioła, kremowy sos śmietanowy i wyszło danie REWELACJA. Robi się tak szybko i wychodzi przepyszne.

składniki:

150 g kurek
makaron pappardelle na dwie osoby  
duża garść szpinaku sałatkowego baby
1 ząbek czosnku
sól, świeżo mielony pieprz
2 łyżki białego wina
1 łyżka masła
1 łyżka oliwy extra vergin
ok. 100 ml śmietany 18 % (3-4 duże b. pełne łyżki)
2 pełne łyżki pokrojonej świeżej bazylii 
starty parmezan do posypania

przygotowanie:

1. Makaron gotujemy w osolonej wodzie al dente.

2. Oliwę i masło rozpuszczamy na dużej patelni, dodajemy czosnek i chwilkę podsmażamy.

3. Dodajemy umyte i osuszone kurki i chwilkę dusimy pod przykryciem.

4. Dolewamy wino i dalej dusimy, aż grzybki będą miękkie.

5. Ugotowany makaron łączymy z sosem, dodajemy opłukane i osuszone liście szpinaku i mieszamy chwilkę podgrzewając, aż sos ładnie pokryje makaron, a liście szpinaku zrobią się wiotkie.

6. Doprawiamy solą, pieprzem, świeżą bazylią, mieszamy.

7. Danie przekładamy na talerze, posypujemy startym parmezanem i zajadamy.


Smacznego :)



9 komentarzy:

  1. Uwielbiam kurki, a takie połączenie smakowe musi być pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uleńko,świetnie wygląda.Jeszcze nigdy nie łączyłam szpinaku z kurkami.Wypróbuję Twój przepis!!!U mnie dziś,chińszczyzna,jeśli masz ochotę!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. takie szybkie obiadki to ja uwielbiam. ja dzis chciałam dorwać maliny ale już mi się po południu nie udało na moim straganie:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja dziś też miałam ochotę na malinki, ale w warzywniaku uznałam że są za drogie - mały pojemnik 10 zł o zgrozo! jutro u nas targ myślę, że malinki jeszcze będą :)

      Usuń
  4. też lubię takie danie, kurki zawsze mrożę i rozkoszuję się nim zimą :D A malinki dzisiaj też do deseru miałam :PPP

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurki zalegają u mnie w lodówce od wczoraj. Dziękuję za inspirację:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam, kurki to moje ulubione grzybki:):)Zjadłabym wszystko:):)

    OdpowiedzUsuń
  7. super połączenie :) a ja zawsze robię albo z samym szpinakiem, szkoda, ze kurki u mnie nie rosną teraz :/

    OdpowiedzUsuń