piątek, 5 lipca 2013

Zupa kurkowa w miseczce z kurką.



składniki:


1,5 l wody mineralnej
1/2 średniego pora
1/2 selera z kawałkami zielonych liści
2 małe pietruszki
2 marchewki
3 małe ziemniaki
duża garść fasolki zielonej i żółtej
2 garście kurek
1 łyżka posiekanego drobno koperku
1 łyżka świeżej bazylii drobniutko pokrojonej
duża szczypta suszonego lubczyku
listki bazylii do posypania
1,5 łyżki oliwy z winogron
1 łyżka masła klarowanego
sól, świeżo zmielony pieprz, listek laurowy, 2 - 3 kulki ziela angielskiego
3 łyżki śmietany
ser owczy ricotta, twardy

przygotowanie:

warzywa, opłukałam, pokroiłam na mniejsze części, wrzuciłam do garnka, dodałam opłukane kurki, obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki, fasolkę pokrojoną na mniejsze części, dodałam sól, lubczyk, oliwę i masło i chwilkę całość podsmażyłam mieszając, aż składniki delikatnie się obsmażyły. zalałam wodą, wrzuciłam pora, zielone części selera, przyprawy - listek i ziele i gotowałam na średnim ogniu ok. 15 - 20 minut.
gdy warzywa były miękkie dodałam koperek i bazylię. na koniec zabieliłam śmietaną - wcześniej śmietanę hartując w mniejszym naczyniu, doprawiłam do smaku solą, świeżym pieprzem.
nalewałam do miseczek, na wierzchu kładłam kawałki pokrojonej ricotty i liście świeżej bazylii.

smacznego :).


8 komentarzy: