poniedziałek, 1 lipca 2013

Zupa letnia.


składniki:

1 komplet młodej włoszczyzny
3 większe pieczarki
1 garść zielonej fasolki szparagowej
1/2 garści żółtej fasolki szparagowej
1/2 większego pomidora malinowego
kilka ziaren zielonego pieprzu
1 większe ziarno ziela angielskiego
1 średni listek laurowy
duża szczypta suszonego lubczyku
1,5 l wody mineralnej
2 duże łyżki oliwy z winogron
masło klarowane
sól
świeżo mielony pieprz
2 garście makaronu świderki
2 pełne łyżki śmietany 18 % 

przygotowanie:

włoszczyznę przebrałam, oskrobałam marchewki i pietruszki oraz selera, z selerowej naci zastawiłam 2 - 3 ładniejsze. oczyściłam pora. umyte warzywa, po za nacią selera, pietruszki i porem, pokroiłam na mniejsze kawałki i wrzuciłam do garnka. przebrane i umyte fasolki pokroiłam też  na mniejsze kawałki, dorzuciłam do warzyw, dodałam lubczyk, listek, ziele, pieprz w ziarnach, dolałam oliwę i mieszając chwilę całość podsmażyłam ( 5 - 7 minut ). następnie zalałam wodą, dodałam zielone części selera, trochę naci pietruszki ( ładniejsze gałązki z włoszczyzny), 1/2 pora ( mój był niezbyt duży ), zagotowałam i gotowałam na wolnym ogniu do miękkości warzyw.

w między czasie umyte i pokrojone pieczarki, lekko poddusiłam na maśle klarowanym ( ale tak żeby nie puściły dużo soku ), dodałam do gotującego wywaru.

gdy warzywa były miękkie, pomidora pokroiłam na cząstki, poddusiłam na maśle, dodałam do zupy i wymieszałam ( pojawił się fajny kolor i  pyszny smak ).

gotową zupę zabieliłam śmietaną, doprawiłam do smaku solą, świeżo mielonym pieprzem.

podałam z ugotowanymi al dente świderkami.

smacznego :).


16 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie, przepis zapisałam i zrobię niedługo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam!:) tez w lato wrzucam do zupy wiele warzyw, choć nie jestem ich wielka fanką.
    Ps. gotowanie za głosowanie znów trwa!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. jaki fajny garnuszek tudzież kubek ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny garnuszek i fajna zupka:))

    OdpowiedzUsuń
  5. zupa latem to dla mnie podstawowa racja żywnościowa!

    sierotkamarysiawkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo smakowicie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Latem takie zupy bardzo mi smakują:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zupa z młodych warzyw latem to jest to:-) Uwielbiam, choć nigdy nie dodaję pieczarek;-) Następnym razem spróbuję:-)

    OdpowiedzUsuń
  9. ja po prostu kocham takie zupy, w tym kubasie wygląda bardzo apetycznie, uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda smakowicie :) letnie zupki - to jest to ;) a na letnią kolację polecam karkówkę z grilla http://www.zgrilla.pl/grillowana-karkowka-z-sosem-pomaranczowym/ pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Leciutka :) Same świeże składniki latem. Pychotka :)
    dariawkuchni.

    OdpowiedzUsuń
  12. no prosze :) jak lekko i smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna zupa! ; )
    Lekka, idealna na letni obiad!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawa ta Twoja zupka! :)

    OdpowiedzUsuń