czwartek, 14 marca 2013

Wegetariańska zupa pomidorowa.


 
Prosty i szybki przepis na pyszną pomidorówkę.
 
Najlepszą zupę pomidorową przygotujemy ze świeżych pomidorów, ale gdy nie mamy dużo czasu i ochoty by długo siedzieć w kuchni, taką zupkę przygotujesz w krótkim czasie.
 
Lekka, smaczna, rozgrzewająca. Zapraszam...


składniki:

1,2 litra wody
2 średnie marchewki
1 pietruszka
kawałek selera
kawałek pora
1 szalotka
pęczek świeżej  natki pietruszki
sól
świeżo zmielony pieprz
1 listek laurowy
2 ziarenka ziela angielskiego
2 kostki warzywne
1,5 łyżeczki cukru
śmietana 18 % -  2 pełne duże łyżki
makaron Lubella - małe muszelki 
1 kartonik przetartych pomidorów Pudliszki 500g
ok. 1 łyżki masła
1 łyżka oliwy extra vergin



przygotowanie:

wodę zagotowałam w garnku, dodałam kostki warzywne, oraz obraną włoszczyznę  (marchewkę, seler, por, pietruszkę oraz pół pęczka naci pietruszki w całości ).szalotkę obrałam, przekroiłam na pół i delikatnie opiekłam na małym palniku z obu stron, a następnie dodałam do wywaru z jarzynami. dodałam również ziele angielskie oraz listek laurowy i całość gotowałam na małym ogniu, aż warzywa zrobiły się miękkie.



pomidory z kartonika przelałam na małą patelnię, dodałam masło i chwilkę poddusiłam. pod koniec duszenia dodałam oliwę i wymieszałam.

gdy warzywa się ugotowały wyłowiłam je łyżką druszlakową do osobnego naczynia. podduszone pomidory wlałam do warzywnego wywaru, doprawiłam do smaku solą, pieprzem, oraz cukrem i chwilkę pogotowałam.

śmietanę zahartowałam wywarem pomidorowym i połączyłam z całością wywaru. chwilkę pogotowałam, ale nie doprowadzałam do zagotowania. 

w osobnym naczyniu ugotowałam makaron. resztę natki pietruszki drobniutko posiekałam. marchewkę wcześniej wyłowioną z wywaru również pokroiłam. na talerz z porcją makaronu włożyłam trochę marchewki, dużo natki pietruszki i całość zalałam gorącą zupą. na talerzu doprawiłam do smaku świeżo zmielonym pieprzem.





smacznego.










17 komentarzy:

  1. taka domowa pomidorówka nie może się źle kojarzyć:) zjadłabym michę

    OdpowiedzUsuń
  2. smakowita ciepłą zupa przyda się na dzisiejsze zimne dni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ostatnio u mnie faza zup, ciepła zupka pożywna, zdrowa i smaczna :))

      Usuń
  3. jak byłam dzieckiem to była moja ulubiona zupka:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności! Zupa pomidorowa to klasyka! U mnie często gości na stole w różnych wydaniach, choc najczęściej z ryżem! Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja chyba dzisiaj ugotuję pomidorówkę, dzieci ją uwielbiają:)) Twoja super wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  6. mniam, a myślałam dzisiaj o niej, ale jakoś ryba zwyciężyła;)

    OdpowiedzUsuń
  7. pysznie wygląda, a ja właśnie gotuję jarzynową na jutro :) pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja na mięsku ... więc chyba nie dla Ciebie :(
      dziś konkretnie na żeberkach
      wtedy warzywa wrzucam i gotuję razem (ziemniaki, marchew, pietruszka, seler, por)
      a jak bez mięsa to koniecznie obsmażam najpierw warzywa i potem zalewam wodą
      na koniec zawsze zaciągam śmietaną pomieszaną z żółtkiem i koniecznie koperek świeży lub pietruszka zielona na talerzu już
      Ty nie jesz mięsa prawda?

      Usuń
    2. no i generalnie nie używam kostek :)

      Usuń
  8. Naprawdę przepyszna!!! Jest dużo lepsza niż taka na mięsie polecam!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że po mojemu smakowało. Pozdrowienia :-)

      Usuń
  9. najlepsza!! Dodalam jeszcze grilowana papryke

    OdpowiedzUsuń
  10. Naprawdę pyszna sprawa, raz na 2 tygodnie można sobie pyknąć. Świetny przepis, dzięki.

    OdpowiedzUsuń