piątek, 8 marca 2013

Dorada grillowana z cytryną, białym pieprzem i pomidorki koktajlowe.


składniki:

1 duża wypatroszona, umyta i osuszona papierowym ręcznikiem dorada
sól morska
świeżo zmielony biały pieprz
2 łyżki oliwy z oliwek
5 dużych plasterków cytryny
pół dużego pęczka świeżego koperku 
kilka pomidorków koktajlowych


przygotowanie:

na jednym boku ryby zrobiłam po trzy nacięcia nożem, natarłam solą morską w środku i na zewnątrz, posypałam dobrze białym pieprzem, wysmarowałam oliwą z oliwek wymieszaną z pokrojonym drobniutko koperkiem.  do środka ryby włożyłam plasterek cytryny oraz po dwa plastry na jednym i drugim boku. odstawiłam na 1, 5 godziny do lodówki.

posmarowaną delikatnie oliwą patelnię grillową dobrze rozgrzałam, ułożyłam na niej przygotowaną rybę ( plasterki cytryny ułożyłam z boku ryby na patelni ) i grillowałam z każdej strony ok. 10 minut, , aż ryba się upiekła i miała zarumienioną skórkę. 

pod koniec grillowania położyłam na patelnię kilka pomidorków koktajlowych które smacznie się upiekły.

przed podaniem rybę dodatkowo skropiłam sokiem z cytryny i posypałam świeżym koperkiem. 



Smacznego.


8 komentarzy:

  1. Dorada to jedna z moich ulubionych ryb, pysznie wygląda! Chyba sobie dzisiaj zrobię rybkę na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda przepysznie!
    a te pomidorki, zazdroszczę takiego obiadu

    OdpowiedzUsuń
  3. fantastyczny obiad, mogłabym jeść tak codziennie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale wspaniały obiadek.
    Tez mam taka patelnię, ale jeszcze nigdy nie grillowałam na niej ryby. Czas to nadrobić:))
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ilekroć widziałam doradę w rybnym sklepie - zawsze miałam ochotę ja spróbować , ale wybierałam ryby , o których wiedziałam , że mają mało ości / wieeeesz - dzieci :) / a jak jest w wypadku dorady - czy jej wyfiletowanie jest bardziej kłopotliwe niż w przypadku np pstrąga ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dorada jest bardzo dietetyczną rybką, a pod kątem wyfiletowania podobna do pstrąga myślę, nie ma dużo ości, polecam do spróbowania, to b. smaczna rybka

      Usuń