piątek, 22 marca 2013

Zapiekana ciabatta z jajeczkiem przepiórczym i świeżymi warzywami.


Bardzo często przygotowuję zapiekane grzanki na śniadanie. Dwa dni temu u Marzeny zobaczyłam " kwiatek jajowy " ( kilk ) i stąd pomysł by pokazać jak wyglądało moje wczorajsze ciepłe, chrupiące śniadanie.  

składniki:

dwie grubsze kromki ciabatty
oliwa extra vergin
kawałek sera pleśniowego błękitny lazur
4 - 5 pomidorków koktajlowych
kawałek świeżego awocado
kilka kropli soku z cytryny
świeże zioła: listki bazylii, tymianek, natka pietruszki
jajeczko przepiórcze
sól
papryka słodka
świeżo zmielony pieprz

przygotowanie:

kawałek obranego awokado pokroiłam na mniejsze cząstki, włożyłam do malutkiego naczynia, skropiłam sokiem z cytryny i odstawiłam na chwilę.

małe naczynie do zapiekania posmarowałam oliwą, do środka włożyłam kromki ciabatty, na wierzchu położyłam listki bazylii, posypałam serem pleśniowym, ułożyłam przekrojone pomidorki koktajlowe ( uwielbiam smak zapiekanych pomidorków koktajlowych i zawsze daję max ile się zmieści ), kawałki przygotowanego awocado , na środek delikatnie wybiłam jajeczko, posoliłam, szczyptą papryki posypałam  żółtko i wstawiłam na chwilkę do piekarnika ( 200 stopni ). 

po wyjęciu grzankę skropiłam delikatnie oliwą, posypałam świeżymi ziołami i świeżo zmielonym pieprzem. smacznego :).










12 komentarzy: