czwartek, 30 maja 2013

Ciasto drożdżowe z rabarbarem i kruszonką.


U Aniki na blogu jest bardzo smacznie i domowo ( klik ). To właśnie u niej wczoraj rano zobaczyłam piękne buchaty drożdżowe ( kilk ), no i spontanicznie tego samego dnia upiekłam ciasto drożdżowe.


składniki:

400 g mąki
1 jajko
2 żółtka
150 ml letniego mleka
60 g rozpuszczonego masła
100 g cukru
2 pełne łyżeczki domowego cukru waniliowego
1 opakowanie suszonych drożdży instant  ( 7 g )

oraz kilka łodyg rabarbaru

przygotowanie:


mąkę przesiałam do miski, wsypałam drożdże, dodałam jajka wymieszane z cukrem i cukrem waniliowym, letnie mleko i delikatnie wyrabiałam przez chwilę ciasto. następnie dodałam roztopione masło i dalej wyrabiałam, aż ciasto stało się gładkie, lśniące i odstawało od ręki. miskę przykryłam ściereczką i odstawiłam ciasto do wyrośnięcia na 1,5 h.

przygotowałam rabarbar ( umyłam, obrałam, pokroiłam na mniejsze kawałki ). wyrośnięte ciasto przełożyłam do tortownicy, na wierzchu powtykałam cząstki rabarbaru ( sporo ), delikatnie wokół posmarowałam rozbełtanym jajkiem i całość obficie posypałam kruszonką.

piekłam 35 - 40  minut w 180 stopniach z termoobiegiem.

kruszonka:

8 dkg mąki
5 dkg zimnego masła
5 dkg cukru + 1,5 łyżeczki domowego cukru waniliowego

składniki umieściłam w miseczce i palcami mieszałam, delikatnie rozcierając, aż powstała kruszonka.


14 komentarzy:

  1. widzę, że u nas dziś rabarbarowo:D pyszny placek:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam drożdżowce, tylko nie lubię ich wyrabiać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam drożdżówki,niestety moje dzieci nie i rzadko je robię.Twoja wygląda bardzo bardzo smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  4. nie dość, że przepis prosty, to i dobry...no i raz jeszcze się powtórzę, lubię Twojego bloga;)

    buziale

    OdpowiedzUsuń
  5. świetnie wygląda. bardzo lubię ciasta drożdżowe. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm...kocham takie ciasto.Niedawno tez zrobilam i wkrótce będzie na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja właśnie piekę ciasto z rabarbarem, ale zdecydowałam się na ciasto kruche, choć drożdżowe bardzo lubię. Tw wygląda b smakowicie!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. pycha:) bardzo lubię drożdżowe ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
  9. mmmniam! takie ciasto z rabarbarem jest dla mnie esencją smaku wczesnego lata !! pychota.
    ps. właśnie wstawiłam u siebie obiecane etykiety na słoiki :DD

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszności :) uwielbiam drożdżowe ciacha z owocami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. taki drożdżowiec na śniadanko by mi się przydał :) właśnie w tej chwili!

    OdpowiedzUsuń
  12. widzę, że nie tylko ja ostatnio mam ochotę na drożdżowe:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ula, ale tu u Ciebie pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uleńka, mała nominacja dla Ciebie ;)
    http://olalallola.blogspot.com/2013/06/troche-libsterowania-i-maziaj-przy.html

    OdpowiedzUsuń