sobota, 1 czerwca 2013

Grillowane steki z indyka z cytrynową śmietaną.

Zastanawiałam się czy zamieścić to danie na blogu, a właściwie zdjęcia, bo nie do końca podoba mi się na nich śmietana, no ale są :). Soczyste steki z piersi indyka z nutką cytryny w śmietance, lekkie danie i bardzo bardzo smaczne :)


składniki:

pierś indyka
sól
pieprz
świeży koperek
oliwa z oliwek

przygotowanie:

mięsko dokładnie umyłam, pokroiłam na mniejsze kawałki, posoliłam z obu stron i posypałam pieprzem, natarłam z obu stron koperkiem, polałam oliwą, dobrze natłuściłam i odstawiłam do lodówki na pół godziny.

grillowałam na dobrze rozgrzanej patelni grillowej z obu stron na złoty kolor ( nie grillować długo, bo mięso stanie się suche i nie smaczne! )

cytrynowa śmietana:

potrzebujemy: śmietanę 18 % i sok z cytryny  oraz skórkę startą z cytryny

śmietanę wymieszałam z sokiem z cytryny i gotowe ( ja bardzo lubię cytrynę, więc  lubię jak śmietana ma wyraziście cytrynowy smak )

gotowe steki polewamy delikatnie taką śmietanką, posypujemy otartą ( wcześniej sparzoną wrzątkiem ) skórką cytryny i zajadamy.

steki zajadane były w towarzystwie szparagów gotowanych na parze, grillowanych pomidorków i młodych ziemniaczków z koperkiem.


smacznego :))))).

7 komentarzy:

  1. dziękuję za nominację, w wolnej chwili odpowiem:)
    indyk wygląda bardzo smakowicie, i te szparagi!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. coż za pyszna propozycja :) smakowicie wygląda ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne danie. Całokształt. Ja bym tylko śmietany nie dała, bo nie lubię takiej w nie przetworzonej postaci:)

    OdpowiedzUsuń
  4. co chcesz od tych zdjęć?:) smakowicie to wszystko wygląda!!

    OdpowiedzUsuń