wtorek, 5 marca 2013

Babka piaskowa z białą czekoladą.



Pyszny deser do herbatki.

Składniki:

200 g mąki pszennej
100 g mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
200 g miękkiego masła
5 jaj, oddzielnie białka od żółtek
100 g roztopionej w kąpieli wodnej białej czekolady
cukier waniliowy
150 ml cukru ( mała filiżanka )
kilka kropli zapachu pomarańczowego

Przygotowanie:

Do większej miski przesiałam obie mąki, dodałam proszek do pieczenia, wymieszałam i odstawiłam.

W naczyniu do ciasta mikserem utarłam masło z cukrem i cukrem waniliowym, aż zrobił się puszysty krem. Stopniowo dodawałam po jednym żółtku cały czas ucierając. Następnie dodałam roztopioną czekoladę, wymieszałam,  po chwili kilka kropli zapachu pomarańczowego i znowu wymieszałam. 

Wsypałam mąkę i zmiksowałam mikserem do dokładnego połączenia się składników.

W osobnym naczyniu ubiłam na sztywno białka, dodałam do masy, wymieszałam. 

Ciasto przelałam do przygotowanej formy babkowej, posmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą. Piekłam 55 minut w 180 stopniach ( sprawdzałam patyczkiem czy jest suchy ). 

Wystudzoną na kratce bakę posypałam cukrem pudrem.

Smacznego :). 


18 komentarzy:

  1. Smakowicie wygląda. Lubię takie ciasta.

    OdpowiedzUsuń
  2. Aaaale baba! Piękne dzieło!

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam niedawno babkę piaskową :) ale Twoja jest puszysta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudnownie wygląda! Z biała czekoladą mniam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Też mam w planie pieczenie babek! Na razie chyba zacznę od babeczek, a potem będą babki i baby:). Narobiłaś mi smaka:)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajna babeczka, w sam raz na zbliżające się Święta:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, można dodać jeszcze drobno startą skórkę z pomarańczy

      Usuń
  7. Przepis zapisałam , niebawem zrobię taką:) Twoje dzieło mnie skusiło.

    OdpowiedzUsuń
  8. mogłabym ją jeść codziennie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. babka wygląda apetycznie:) robię w święta ze względu na mamę, bo sama raczej uciekam od tradycyjnych łakoci:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super babka! i z białą czekoladą! Mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. prezentuje się pysznie i na pewno cudownie smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z białą czekoladą musi być naprawdę smaczna!:)

    Ściskam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń