poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Grillowany kurczak w tymianku z roszponką i pysznym dressingiem!


Miała być pierś kurczaka w sosie grzybowym. Wyszło inaczej, ale też bardzoooo smacznie :). 

składniki:

1/2 piersi umytej i osuszonej świeżej  piersi kurczaka 
świeży tymianek
sól
świeżo zmielony pieprz
oliwa z oliwek
1 ząbek czosnku
kilka pomidorków koktajlowych


2 - 3 garście opłukanej sałaty roszponki
1,5 - 2 łyżki soku z cytryny
2 łyżeczki musztardy dijon
1/2 łyżeczki brązowego cukru
2 łyżeczki miodu leśnego

przygotowanie:

mięso kurczaka posoliłam, posypałam pieprzem, oraz pokrojonym drobno świeżym tymiankiem. mięso dobrze natarłam tymi przyprawami, polałam oliwą, natarłam znowu, na wierzchu położyłam cienkie plasterki obranego czosnku i odstawiłam na 40 min do lodówki.

mięso grillowałam na dobrze rozgrzanej patelni grillowej, aż się zarumieniło, było soczyste, ale nie surowe w środku. pokroiłam na mniejsze kawałki, ułożyłam na przygotowanej sałacie. pomidorki koktajlowe które grillowałam równocześnie położyłam również na sałacie i całość polałam przygotowanym dressingiem.

przygotowanie dressingu:

sok z cytryny, miód, cukier, musztardę wymieszałam, doprawiłam do smaku solą i pieprzem.

a sos grzybowy też powstał, ale wpis będzie jutro ;). 


smacznego.

p.s. mam wrażenie, że trochę chaotyczny ten wpis, ale zmęczenie u mnie dzisiaj b. duże :(.



12 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podobają Twoje przepisy z grillowanym kurczakiem. Lżejsze w kalorie a jednocześnie sycące dania na wiosnę i nadchodzące lato. :) Bardzo ładna strona. Wiem, wiem powtarzam się, ale pochwał nigdy za wiele. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. też mi się czasem odmieniają plany:) pyszny kurczaczek:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki zestaw mogę jeść odziennie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. tymianek to moja ulubiona przyprawa :) na pewno taki kurczaczek by mi smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  5. musiało smakować pysznie uwielbiam takie zestawy mięso+ kolorowe warzywa pychota:)

    OdpowiedzUsuń