poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Ciasteczka w piegi.



robi się je expresowo, są tanie, ładne i trudno im się oprzeć takie smaczne. przepis z książki Ani Starmach: " Pyszne 25 ". :))

składniki:

( na dwie blachy )

150 g miękkiego masła
150 g cukru
300 g mąki
1 jajko
2 łyżeczki cukru waniliowego
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
100 g kolorowych cukierków czekoladowych typu lentylki

przygotowanie:

mąkę z sodą i cukrem waniliowym wymieszałam w misce. mikserem utarłam miękkie masło z cukrem na puszystą masę, dodałam jajko, chwilkę wymieszałam i stopniowo dodawałam mąkę. wyrobione ciasto owinęłam folią przezroczystą i na 5 minut włożyłam do zamrażalnika.

dużą blaszkę wyłożyłam papierem do pieczenia. z ciasta formowałam małe kuleczki, układałam na blasze, każdą kulkę lekko spłaszczałam i wciskałam w nią kolorowe cukierki.

piekłam 15 minut w 180 stopniach C.

po upieczeniu ciasteczka były bardzo miękkie, ale po chwili stwardniały. studziłam je na kratce. 

polecam te przepis bo ciastka są bardzo smaczne :))))))

smacznego.


ps. zdjęć mało bo ciastka były niegrzeczne ;)

11 komentarzy:

  1. apetyczne:d i zadowolą dzieci tymi kolorami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dekorowanie takich ciasteczek to na pewno dobre zajęcie dla maluchów :), dużo radości :)

      Usuń
  2. Ale piękne i kolorowe! Widzę, że po pływaniu i nurkowaniu pozwalasz sobie na odrobinę słodyczy- i bardzo dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  3. robiłam podobne i jestem w nich zakochana!

    OdpowiedzUsuń
  4. potrzebuję takich ładnych ciasteczek do mojego ślicznego słoika :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale kolorowe ciasteczka, w sklepie się takich nie kupi:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne i piękne do tego! Spróbuję:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie planuję upiec takie na weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ślicznie wyglądają, słodko puszczają oczka :D

    OdpowiedzUsuń