wtorek, 30 kwietnia 2013

Sos grzybowy.



Ten sos jest taki smaczny, że szokZaskakuje aromatem i polotem :-)

składniki:

300 g pieczarek
1 łyżka masła
sól
świeżo zmielony pieprz
150 ml śmietany 18 %
natka pietruszki
kilka suszonych prawdziwków

przygotowanie:

suszone grzyby opłukałam, zalałam wrzącą wodą i odstawiałam na 2 godziny. następnie na małym ogniu, gotowałam je w wodzie w której się moczyły, aż stały się miękkie. reszty wody w której gotowały się grzyby nie wylałam, przydała się potem.

pieczarki oczyściłam, pokroiłam na talarki. na patelni rozgrzałam masło, wrzuciłam pokrojone pieczarki i podsmażałam do momentu aż wytworzył się sok. dodałam pokrojone drobno ugotowane prawdziwki i pod przykrywką dusiłam, aż pieczarki stały się miękkie. następnie dodałam śmietanę, wymieszałam, dolałam grzybową wodę z ugotowanych grzybów, doprawiłam solą i pieprzem do smaku. po dodaniu śmietany nie gotowałam długo, tylko do momentu zgęstnienia sosu. 

gotowy sos posypałam świeżą natką pietruszki.


Smacznego :-)

4 komentarze: