czwartek, 1 września 2016

Gulasz wołowy z marchewką i papryką.



Pyszne danie na jesień. Nie jestem mięsożerną osobą, ale od czasu do czasu dobre mięsko nie jest złe.

Mięso wołowe wymaga czasu w przygotowaniu, musi być długo duszone na wolnym ogniu. U mnie trwa to ok. 2 h i dopiero po tym czasie mięso jest idealnie miękkie i kruche. 

Moja dzisiejsza wersja jest z dodatkiem papryki i marchewki, ale tu można dokazywać różnymi składnikami. 

Przygotuj:

500 g mięsa wołowego pokrojonego w większą kostkę 


4-5 szalotek
4 ząbki czosnku
2 marchewki
2 papryki
suszone oregano
gałązkę rozmarynu
2-3 ziarenka jałowca 
kilka ziarenek czarnego pieprzu
2-3 listki laurowe (u mnie swieże)
paprykę słodką
sól
swieżo mielony pieprz
natkę pietruszki
olej z winogron

Kawałki mięsa obsmaż w głębszej patelni. Dodaj pokrojone szalotki, wszystkie przyprawy oprócz soli i pieprzu mielonego, pokrojone w grubsze kawałki marchewki i paprykę. Delikatnie podlej wodą i dus na małym ogniu, aż mięso będzie miękkie. Na koniec dopraw do smaku solą i swieżym pieprzem. Podawaj z ryżem, kaszą lub tak jak lubisz.

Zachęcam  także do wypróbowania przepisu na gulasz wołowy, bez papryki  KLIK

Smacznego.

2 komentarze:

  1. Wygląda znakomicie :) Uwielbiam wołowy gulasz i to rozpływające się w ustach mięso :)

    OdpowiedzUsuń
  2. na taki gulasz raz na jakiś czas i ja mam ochotę :)

    OdpowiedzUsuń