sobota, 6 sierpnia 2016

Podeszwica z ryżem (nie mylić z podeszwą ;-) )


Dzisiaj przedstawiam doskonały przepis na panierowaną podeszwicę z ryżem. Podeszwicę można kupić w sklepie rybnym, lub też jesli, ktos ma zużyte buty odkleić od cholewki ;-). Ja przygotowałam wersję ze sklepu rybnego. 

Składniki:

4 swieże filety podeszwicy
mleko
sól, pieprz
masło
sok z cytryny
olej z pestek winogron
1 jajko
bułka tarta

Przygotowanie: 

Filety podeszwicy myjemy, zalewamy mlekiem i pozostawiamy min na 1h. Osuszamy, doprawiamy solą i pieprzem oraz odrobiną soku z cytryny do smaku. Panierujemy w jajku i bułce tartej i smażymy na rozgrzanym oleju na złoty kolor. Podajemy z ryżem parboiled. 


Podeszwica to jedna z najzdrowszych ryb dostępnych na rynku. Jest źródłem cennego białka i przyspiesza metabolizm (szczególnie wersja odcięta z butów sportowych ;-) )

2 komentarze:

  1. nie znałam wcześniej tej rybki. prosto i pysznie u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też nie słyszałam wcześniej o tej rybie - raczej się z tą nazwą nie spotkałam, a odwiedzam różne rybne sklepy. Widocznie u nas jej zbytnio nie ma. Jaki ma smak ? Jest taka trochę mulasta, jak np. karp ? Nawet nie wiem czy jest to ryba słodkowodna...

    OdpowiedzUsuń