poniedziałek, 15 lutego 2016

Pieczona ciecierzyca do pochrupania.


Ciecierzyca jest fantastyczna. Przepadam za hummusem, regularnie przygotowuję z niej smarowidła do chleba KLIK , często także robię w wersji pieczonej,  która jest wówczas wspaniałą przekąską. Cieciorka ma  lekko orzechowy, maślany smak, jest bogata w witaminy i składniki mineralne, błonnik oraz kwas foliowy. Polecam do pochrupania zamiast słodyczy.

Składniki:

1 puszka ciecierzycy z upraw ekologicznych (można użyć suchej, wcześniej trzeba ją namoczyć i ugotować)
sól
papryka ostra mielona
mielony kumin
pieprz z moździerza
1-1,5 łyżki oliwy z oliwek

Przygotowanie:

Piekarnik nagrzewamy do 180-190 stopni. Ciecierzycę odsączamy na sitku, delikatnie osuszamy papierowym ręcznikiem kuchennym, wysypujemy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Dodajemy przyprawy, oliwę, mieszamy i wstawiamy do piekarnika. Zapiekamy do momentu aż ciecierzyca będzie chrupiąca, 15 - 20 min. W trakcie zapiekania należy pamiętać o delikatnym przemieszaniu ziaren. Gotową można posypać drobniutko posiekaną natką pietruszki.

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Ja od niedawna lubię ciecierzycę, muszę spróbować jej w takiej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hummus często u mnie gości, a takiej pieczonej też nie odmówię, robiłam parę razy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, tez ostatnio sobie taką robiłam i jest pyszna !

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepyszna, uwielbiam czasem upiec i wcinać jeszcze ciepłą ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety jakoś mi nie smakuje, nie ten smak.

    OdpowiedzUsuń