środa, 1 lipca 2015

Drożdżówki z morelami i kruszonką.


Pyszne drożdżówki z morelami i kruszonką. Jedne z lepszych jakie udało mi się upiec. Uwielbiam morele i zajadam się nimi teraz póki są świeże.
Na  takie drożdżówki miałam ochotę już dawno, ale czekałam na lato, na świeże morele, i taka chwila nadeszła teraz  :-). Z kubkiem zimnego mleka smakują przepysznie!

Składniki:

400 g mąki
1 jajko
2 żółtka
150 ml letniego mleka
60 g rozpuszczonego masła
80 g cukru
2 pełne łyżeczki domowego cukru waniliowego
1 opakowanie suszonych drożdży instant  ( 7 g )
szczypta soli

oraz ok 1/2 kg  świeżych dojrzałych moreli

Przygotowanie:


Mąkę przesiałam do miski, wsypałam drożdże, dodałam jajka wymieszane z cukrem i cukrem waniliowym, sól, letnie mleko i delikatnie wyrabiałam przez chwilę ciasto. Następnie dodałam roztopione masło i dalej wyrabiałam, aż ciasto stało się gładkie, lśniące i odstawało od ręki. Miskę przykryłam ściereczką i odstawiłam ciasto do wyrośnięcia na 1,5 h.
Wyrośnięte ciasto wyjęłam na stolnicę oprószoną mąkę. Delikatnie przegniotłam, uformowałam grubszy wałeczek, kroiłam na plastry nie zbyt cienkie.  Każdy plaster "rozpłaszczałam" ręką, układałam na przygotowanej blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, na środek kładłam pokrojone na mniejsze kawałki umyte morele i posypywałam kruszonką.

Piekłam 20-25  minut w piekarniku dobrze nagrzanym do 180 stopni.

Kruszonka:

80 g mąki
50 g zimnego masła
50 g cukru

Składniki umieściłam w miseczce i palcami mieszałam, delikatnie rozcierając, aż powstała kruszonka.
Smacznego! :-)

6 komentarzy:

  1. Pysznie ! Takie śniadanko jest idealne jak dla mnie :) Słodka drożdżówka i kawka to jest to :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Aaa, morele to jedne z najlepszych owoców jak dla mnie. Takie drożdżówki więc to niebo w gębie.

    OdpowiedzUsuń
  3. były czasy, że zajadałam się drożdżówkami, teraz muszę się trochę ograniczać, ale jak patrzę na Twoje....to bez zbędnej kokieterii, dowaliłaś, Uleńko <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Och co ja bym dał za taką pyszną drożdżówkę! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. domowe drożdżówki są najlepsze :) a morele również uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie piękne! Domowe drożdżówki są najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń