niedziela, 25 listopada 2012

Jabłka z raju pod beretem!



Jest to deser bardzo prosty, bardzo pyszny i bardzo jesienny :).

Składniki:

dowolna ilość jabłek
rodzynki, cynamon, cukier waniliowy, miód, płatki migdałowe, kilka kostek czekolady, orzechy, bita śmietana.

Odcięłam górną część jabłek (tę od ogonka) i wydrążyłam gniazda nasienne.



Rodzynki i posiekane orzechy wymieszałam z cynamonem i cukrem waniliowym i wypełniłam tym jabłka. Dodałam troszkę miodu i nałożyłam "bereciki" :). 




Zawinęłam jabłka w folię aluminiową i piekłam w piekarniku 20 minut w 180 stopniach. Po upieczeniu zdjęłam folię, posypałam jabłka zmielonymi orzechami, startą na tarce czekoladą, płatkami migdałów. Na wierzchu ułożyłam chwilkę wcześniej przygotowaną bitą śmietanę i listek mięty. Deser podany jeszcze ciepły smakuje pysznie. Połączenie schłodzonej lekko słodkiej bitej śmietany i pieczonego jabłka z dodatkiem cynamonu jest po prostu boskie!

Przygotowanie bitej śmietany:

30 ml śmietany kremówki
cukier puder

Śmietanę dobrze schłodzić, następnie ubić z dodatkiem cukru pudru. Ilość cukru jak kto lubi, ja nie lubię zbyt słodkiej. 


9 komentarzy:

  1. pysznie wyglądają, pięknie podane i udekorowane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj,znalazłam Twój wpis na blogu Basi,a że był tak sympatyczny zajrzałam do Ciebie:)))I widzę,że mamy podobne pasje ,więc pozwoliłam sobie dodać Cię do moich inspiracji i zaglądać do siebie.Zapraszam też do mnie:smakzycia1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam! Pomysłowy, a zarazem prosty deser- pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To mój ukochany zimowy deser. Berecik mniam, mniam:)

    OdpowiedzUsuń